Csirkemell rizzsel

2013. október 20.

Setup2.exe - mi legyen a hűtőben?

Egy korábbi írásban már megnéztük, hogy melyek a leggyakrabban használt, hűtést nem igénylő, nem romlandó alapanyagok. Ebben a posztban azokat az alapanyagokat vesszük számba (persze, hogy a számba rakom, azért vannak), amelyek a hűtőben vagy annak környékén laknak és a diétás életmód elengedhetetlen tartozékait jelentik.  

Tejtermékek, tojás


Túró
Zsírszegény, krémes állagú túró mindig legyen otthon, nagyon sok ételünk alapanyaga. Azt is mondhatnám, ha csak ez van otthon, meg egy kis fehérjepor, éhen már nem halsz. Fehérjében gazdag, zsír- és szénhidráttartalma elhanyagolható, ideális "gyúrós" kaja. 
A cikk írásának időpontjában Budapesten egy ilyen túróról tudok, a többi eltűnt a piacról: Aldiban tudod beszerezni, kedvező tápértékek és ár jellemzik. 

Cottage cheese
Natúr, zöldfűszeres, ilyen-olyan fűszeres zsírszegény sajtféle ez, ideális reggelire lepénykével, de számos sütinek is hozzávalója. 

Joghurt
Zsírszegény natúr joghurt is gyakran használt összetevő, bár korántsem olyan gyakran, mint a túró. Joghurtot nagyobb mennyiségben csak akkor veszek, ha tudom, hogy hamarosan használni fogom. Néhány dobozzal mindig van otthon, és pont nem érdekel, ha lejárt a szavatossága, mert ízre és állagra semmi baja sincs esztimált halálának időpontja után sem. Egyébiránt pedig egy igénytelen állat vagyok. 
Túróval együtt be lehet szerezni ugyanott (l. fent), ám ebből szerencsére nagyobb a választék az egyéb hipermarketekben is.

Tojás
10-20 db mindig van otthon. Amíg nem vettem külön tojásfehérjelevet (l. következő bekezdés), addig 40-50 db volt az otthoni standard tojásmennyiség. 
Nem tudok állást foglalni a tekintetben, hogy hol milyen tojást kell venni, nem értek hozzá. Én a piacon szoktam venni ugyanannál az árusnál, mert mennyiségi kedvezményt kapok és mindig megdicsér, hogy milyen izmos vagyok:)

Tojásfehérjelé, tojásfehérjerúd
Gyúrós arcok alapeledele, de normális (hehe) emberek konyhájában is van helye. 
Tojásfehérjelé: tejes doboz szerű tároló alkalmatosságban árult tojásfehérjelé. 
Tojásfehérjerúd: szeletelhető főtt tojásfehérje. Szendvicsnek, köretnek kiváló. 
E két termék oly nagyszerű, hogy külön posztot is írtam róla

Zöldségek, gyümölcsök


Cukkini
A cukkini nagy istenáldás: alacsony szénhidrát- és kalória tartalma lehetővé teszi számunkra, hogy mindenbe beletegyük, amibe nem szégyelljük például tojássárgája helyett vagy liszt egy részének kiváltására. 
Grillezve is jó állítólag, annak, aki szereti... 
A piacon azt mondták nekem, hogy egész évben lehet kapni, nem kell betárazni belőle a fagyasztóba. Ha van lehetőséged piacra menni, akkor vegyél mindig frisset. Én 2 hetente szoktam újratölteni az itthoni cukkini készletet. Ha a fagyasztást választod, akkor megpucolva, felkarikázva tedd zacsikba, 100 - 200 g-os kiszerelésben. 

Brokkoli
A jolly joker köret, gyakorlatilag mindenhez passzol. Helyesbítek: a jó testépítő bármihez megeszi a brokkolit, mert finom. Egy ideig kísérleteztem azzal, hogy frissen vettem és baromkodtam a tisztítással, darabolással, de ezt a hobbimat hamar abbahagytam. Egy ideje csak fagyasztottat veszek, minősége teljesen rendben van.

Spenót
Szintén ideális köret, főleg ultrakemény diétában. Régebben gyűlöltem, ám amikor választanom kellett, hogy fényt eszek vagy spenótot, a spenótot választottam. Azt kell mondjam: finom. Erről még fogok írni egy posztot.

Alma
Almás pite gyakori desszert nálunk, illetve ha éhen készülök halni ebédig, akkor időnként betolok egy-egy almát. Ennek megfelelően 10-12 db mindig van itthon.

Szilva
Szilvás gombóc, gyümölcsös hús is nagy kedvenc, ezért pár kg szilvát szezonban elrakok a fagyasztóba. Ha kérdezi anyukám, gondosan megmosom, kettévágom, kimagozom, úgy teszem el... aha, persze. 

Hús, húskészítmény


Csirkemell
Mindig van a fagyasztóban csirkemell, mint default fallback plan. Én így szoktam elrakni: csirkemell filé megmos, kettévág. Uzsonnás zacskóra vastag filccel ráír: CS - így majd látni fogom a fagyasztóban, hogy mi is van a zacskóban. Zacskókba belerak csirke, felirattal felfele berak fagyasztóba. 1 hónapnál tovább nem jó azért fagyasztani, így én rotálom a készletet.  

Pulykamell
200 - 300 g-os szeleteket szoktam az előző fejezetben leírtak szerint elrakni a fagyasztóba. CS helyett P a betű ezúttal, értelemszerűen. 

Hal
Fagyasztott tonhal is jó barát, lehet enni például brokkoli mellé:) Hetente 1-2 alkalommal egyél halat, mert attól jó lesz neked.

Csirkemellsonka
Minden tisztességes diéta tiltja a húskészítmények fogyasztását. Ennek legfőbb oka az, hogy ezek a termékek sok sót tartalmaznak, illetve nem tudjuk, hogy mit tartalmaznak. De talán jobb is így, nem kell stresszelni magunkat a részletekkel...
Egyetlen kivételt ismerek, ez pedig a Lidl-ben kapható Dulano csirkemell- és pulykamellsonka. Ebben is van só, tehát versenydiétára nem alkalmas, de egy normális életvitelnek mindenképp része lehet. Fehérjetartalma magas, zsírban, szénhidrátban szegény. És nagyon finom. 8-10 dobozzal szoktunk venni egyszerre, ezzel ki lehet húzni 1-2 hétig. 

Késztermékek


Lepényke
A fagyasztóban mindig van lepényke. Ez alap. Nem is ragozom tovább.

Bejegyezte: wycza Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csirkemellrizzsel.blog.hu/api/trackback/id/tr665660327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása